Bagaimana Mengunakan kondon yang betolllll!!!!!!!!!!

Cara Menggunakan Kondom 
kondom aplikasi diagram Cara memakai kondom
Ujian makmal menunjukkan bahawa kondom lateks adalah penghalang berkesan terhadap sperma dan mikroorganisme. Tapi dalam prakteknya, apakah mereka mencegah jangkitan menular seksual (PMS) dan kehamilan yang tidak diingini mempunyai banyak hubungannya dengan apakah orang menggunakannya secara konsisten dan benar. Ini adalah langkah-langkah asas, yang harus bermula sebelum kenalan seksual dengan zakar:

   
1. Mulailah dengan simpanan kondom yang tepat - menjauhkan mereka dari panas dan cahaya. Dompet, beg dan petak sarung tangan mengekspos kondom untuk suhu yang boleh menyebabkan mereka untuk mendobrak.
   
2. Lihat pakej untuk memastikan tidak rosak dan kondom tidak melewati tarikh jatuh tempoh. Jika kadaluarsa atau rosak, buang kondom itu dan mendapatkan yang baru.
   
3. Buka pakej foil dengan mencabik hati-hati sepanjang satu sisi. Beberapa pakej mempunyai takik yang berfungsi sebagai titik permulaan. Jangan gunakan gigi atau kuku tajam.
   
4. Pastikan kondom benar-sisi atas. tip harus membela dari pusat kondom. Jika terbalik, ia tidak akan membeberkan benar.
   
5. Jika zakar tidak disunat, tarik perlahan kulup kembali untuk mendedahkan kelenjar.
   
6. Squeeze hujung kondom sehingga tidak ada udara di reservoir, dan letakkan di hujung zakar tegang.
   
7. Hati-hati membuka gulungan kondom di sepanjang zakar. Berhati-hatilah untuk tidak membuka gulungan menarik bahagian atas bahagian digulung - ini akan membuat sukar untuk membuka gulungan kondom sisa jalan.
   
8. Jika pelincir tambahan yang diperlukan, gunakan salah satu air yang berpusat. Petroleum jelly, baby oil dan lotion tangan adalah minyak berasaskan dan akan memecah kondom. pelinciran tambahan boleh mengurangkan kemungkinan kerosakan kondom selama penetrasi anus tetapi boleh meningkatkan itu selama penetrasi vagina.
   
9. Setelah ejakulasi, pegang tepi kondom untuk menjaga dari tergelincir off, dan menarik zakar sebelum ereksi hilang.
  
10. Lepaskan kondom dengan hati-hati, membungkusnya dalam rangkaian, dan tempatkan di tong sampah - tidak dalam toilet. Tidak pernah kembali kondom.
Kondom berehat lebih kerap jika mereka diletupkan, diisi dengan air atau membuka gulungan sebelum digunakan, atau jika mereka digunakan untuk masa yang lama atau [sumber: Spencer dan Gerofi] aktiviti yang agresif. Jika rehat kondom, berhenti dan menggantikannya dengan yang baru. Jika kondom rosak ditemui selepas ejakulasi dan kehamilan adalah kebimbangan, berbicara dengan seorang profesional perubatan tentang kontrasepsi kecemasan. Jika PMS sering dilakukan, bercakap dengan doktor mengenai screening 

0 ulasan:

Posting Komentar